Fakultet organizacionih nauka, Univerzitet u Beogradu

Katedra za elektronsko poslovanje

Elektronsko poslovanje

Studijski programNaziv predmetaNastavnik/nastavniciStatus predmetaBroj ESPB
Informacioni sistemi i tehnologije, Menadžment i organizacijaElektronsko poslovanje Marijana S. Despotović-Zrakić , Dragan Vukmirović, Zorica M. Bogdanović , Dušan M. Barać , Aleksandra B. Labus
Asistenti: Tamara G. Naumović , Petar Lukovac , Aleksa Miletić , Milica Simić

Obavezni 5

Cilj predmeta

Cilj ovog predmeta je da se studenti upoznaju sa internet infrastrukturom za elektronsko poslovanje, sa aktuelnim poslovnim modelima elektronskog poslovanja, kao i sa mogućnostima primene elektronskog poslovanja u različitim oblastima: trgovina, bankarstvo, javna uprava, obrazovanje, zdravstvo. Takođe, studenti se upoznaju sa osnovama digitalnog marketinga, upravljanja odnosima sa klijentima i poslovanja na društvenim medijima. Poseban cilj predmeta je osposobiti studente za samostalan praktičan rad u razvoju jednostavnih veb portala, elektronskih prodavnica i sistema za upravljanje odnosima sa klijentima.

Ishod predmeta

Studenti stiču osnovna teorijska i praktična znanja neophodna za razvoj sistema elektronskog poslovanja u različitim oblastima, kao i za implementaciju jednostavnih sistema elektronskog poslovanja primenom sistema za upravljanje sadržajem, sistema za upravljanje odnosima sa klijentima i softvera za razvoj elektronskih prodavnica.

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava

Uvod u elektronsko poslovanje. Internet kao infrastruktura za elektronsko poslovanje. Forme elektronskog poslovanja: B2C, B2B, C2C. Modeli elektronskog poslovanja: elektronske prodavnice, elektronske aukcije, veb portali. Modeli poslovanja na društvenim medijima. Strategije elektronskog poslovanja. Digitalna transformacija poslovanja. Planiranje nastupa na internetu, internet biznis plan. Planiranje preduzetničkih poduhvata na internetu (startap). Servisi i aplikacije elektronskog poslovanja. Elektronska trgovina i elektronske prodavnice. Mobilno poslovanje. Digitalni marketing. Elektronsko poslovanje na društvenim medijima. Upravljanje odnosima sa klijentima, CRM. Elektronska plaćanja. Servisi elektronskog poslovanja: e-bankarstvo, e-uprava, e-obrazovanje, e-zdravstvo. Analitika u sistemima elektronskog poslovanja. Trendovi u elektronskom poslovanju: blockchain, omnichannel pristup, sveprisutno računarstvo, računarstvo u oblaku, internet inteligentnih uređaja, big data, veštačka inteligencija.

Praktična nastava

Internet infrastruktura za elektronsko poslovanje. Uvod u veb prezentacije. Statički i dinamički veb sajtovi. Lokalni veb serveri XAMPP/WAMP. Osnove klijentskih tehnologija: HTML, CSS. Uvod u JavaScript. Sistemi za upravljanje sadržajem na vebu: WordPress, WordPress dodaci. Responzivnost veb sajta i prilagođavanje sadržaja za mobilne uređaje. Optimizacija veb sajta za pretraživače, SEO tehnike. Povezivanje veb sajta sa društvenim medijima. Projektovanje i implementacija elektronske prodavnice: WooCommerce, Magento. Projektovanje i implementacija CRM sistema, SuiteCRM. Integracija veb portala, elektronske prodavnice i CRM sistema.

Literatura

  1. B. Radenković, M. Despotović-Zrakić, Z. Bogdanović, D. Barać, A. Labus, Elektronsko poslovanje,  Fakultet organizacionih nauka, Beograd, 2015.
  2. K. C. Laudon, C.G. Traver. E-Commerce 2020–2021: Business, Technology and Society, Global Edition, 16th edition, Pearson, 2020.
  3.  B. Radenković, M. Despotović-Zrakić, Z. Bogdanović, D. Barać, A. Labus, Materijali za predmet Elektronsko poslovanje u e-formi, sa portala za e-učenje moodle.elab.fon.bg.ac.rs 2021