Studijski program | Nastavnici | Status predmeta | ESPB |
---|---|---|---|
Softversko inženjerstvo i elektronsko poslovanje | Marijana S. Despotović, Aleksandar Marković | Izborni | 10 |
Cilj predmeta
Cilj predmeta je osposobljavanje studenata za samostalan naučno istraživački rad, modeliranje novih rešenja i rešavanje aktuelnih problema u oblasti primene tehnologija virtuelne i proširene realnosti u elektronskom poslovanju.
Ishod predmeta
Studenti su osposobljeni da samostalno projektuju, razvijaju i primenjuju servise i aplikacije zasnovane na tehnologijama proširene i virtuelne realnosti za realizaciju širokog skupa istraživačkih aktivnosti iz oblasti elektronskog poslovanja.
Sadržaj predmeta
Metodologija naučno-istraživačkog rada u oblasti virtuelne i proširene realnosti. Uvod u virtuelnu i proširenu realnost. OpenGL. WebGL. 3D modeli za virtuelnu realnost. 3D interaktivni dizajn u virtuelnoj realnosti. Modelovanje i simulacija. Tehnologije virtuelne i proširene realnosti, hardver i softver. VR uređaji. Platforme za virtuelnu realnost: WebVR API. Proširena realnost. Geolokacija u proširenoj realnosti. Platforme za proširenu realnost: Google ARCore, ARKit, Facebook AR Studio, Snapchat Lens Studio, Amazon Sumerian. Integracija i interakcija fizičkog i virtuelnog sveta, imerzivne (immersive) tehnologije i mešovita realnost (mixed reality). Platforme za mešovitu realnost: Microsoft Hololens. Napredni korisnički interfejsi. Napredni displeji i tehnologije za projektovanje virtulenog sadržaja u fizičkom okruženju. Primena virtuelne, proširene i mešovite realnosti u naučnim istraživanjima. Virtulena laboratorije. Virtuelna i proširena realnost u: elektronskom poslovanju, marketingu, obrazovanju, zdravstvu, saobraćaju, turizmu, kulturi i umetnosti. Proširena realnost i internet inteligentnih uređaja. Virtuelna i proširena realnost kao asistivne tehnologije. Napredni korisnički interfejsi, mozak-računar interfejs. Razvoj igara virtuelne realnosti. Razvoj aplikacija priširene realnosti. Primena proširene realnosti u pametnim okruženjima. AR cloud. Proširena realnost i digital twin. Analiza rezultata najnovijih istraživanja u oblasti virtuelne i proširene realnosti sa pregledom najznačajnijih referenci. Analiza aktuelnih naučno istraživačkih oblasti virtuelne i proširene realnosti. Analiza najznačajnijih radova i aktuelnih naučno-istraživačkih projekata.
Literatura
- B. Radenković, M. Despotović-Zrakić, Z. Bogdanović, D. Barać, A. Labus, Elektronsko poslovanje, ISBN 978-86-7680-304-0; Fakultet organizacionih nauka, Beograd, 2015.
- B.Radenković, M.Stanojević, M.Despotović-Zrakić, Z.Bogdanović, D.Barać, A.Labus, M.Đogatović, Računarska simulacija – zbirka zadataka, Fakultet organizacionih nauka 2019. udžbenik u pripremi.
- M. Despotović-Zrakić, A. Labus, Z. Bogdanović, M. Labus, S. Milinović, A Virtual Laboratory for Teaching Internet of Things, International conference on virtual learning ICVL 2015, Timisoara, 31.10.2015
- T. Tahirović, T. Naumović, L. Živojinović, Z. Bogdanović, M. Despotović-Zrakić, Designing augmented reality services for e-business: a project management perspective, European Project Management Journal, Volume 8, Issue 2, December 2018, M52
- J. Ristić, D. Barać, Ž. Bojović, Z. Bogdanović, B. Radenković, Designing augmented reality application for interaction with smart environment, International conference on virtual learning ICVL 2015, Timisoara, 31.10.2015, pp. 273-278. ISSN: 1844-8933
- L. Petrović, D. Stojanović, A. Labus, Development of an educational game: augmented reality approach to edutainment, XVI Međunarodni simpozijum SymOrg 2018, Zlatibor, Jun 2018
- G. Lampropoulos, E Keramopoulos, K Diamantaras, Enhancing the functionality of augmented reality using deep learning, semantic web and knowledge graphs: A review,Visual Informatics,Volume 4, Issue 1,2020, Pages 32-42,ISSN 2468-502X, https://doi.org/10.1016/j.visinf.2020.01.001
- Materijali u e-formi, sa portala za e-učenje moodle.elab.fon.bg.ac.rs