Razvoj informacionih tehnologija omogućio je promene u dizajniranju učionica, realizaciji nastavnih aktivnosti, povećanju interaktivnosti, većoj dostupnosti nastavnih sadržaja, učenja na daljinu i celokupnom načinu učenja. Cilj razvoja pametnih učionica jeste da studentima pruži prijatan ambijent koji će pozitivno uticati na njihovo interesovanje za učešće u nastavnom procesu.
Postoji više softverskih alata za implementaciju u pametnim učionicama, čija primena nastavu čini efikasnom. Većina alata je komercijalna, uz kompletnu podršku pri instalaciji i održavanju. Primer ovakvog rešenja za pametne učionice jeste SMART tech education solutions.
Pametne učionice se definišu kao inteligentno okruženje opremljeno hardvedskim i softverskim elementima, kao što su senzori, kamere, uređaji za prepoznavanje lica i govora, pametne table, pametni simpodijum i drugi. Ali takođe mora postojati i mrežna infrastruktura i računarska oprema: računari, serveri, ruteri, projektori, platna, bazna stanica preko koje se uređaji povezuju na internet itd.
Pametne učionice mogu se podeliti na sledeće- virtuelni asistenti,automatizovano snimanje predavanja, digitalizacija pisanih materijala,sistemi za audio-video konferencije i virtuelizacija učesnika.
Najveći izazov za predavače jeste kako efikasno preneti znanje studentima i podstaći njihovo interesovanje. Sveprisutni tehnološki napredak omogućio je predavačima da koriste pomagala i uređaje da olakšaju učenje i nastavu učine interesantnijom.