Pametne kancelarije predstavljaju rešenja namenjena poslovnim zgradama, konferencijskim salama, showroom-ovima, sudskim zgradama, vladinim zdanjima, domovima zdravlja, bolnicama i sl. . Svrha pametnih kancelarija je da obezbede kvalitetne uslove za rad, komfor, bezbednost, upravljanje opremom , zabavu i energetsku efikasnost. U pametnim kancelarijama se upravlja grejanjem, hlađenjem, osvetljenjem, protivpožarnim i protivprovalnim sistemima zaštite. Sastavni deo pametnih kancelarija su sledeći uređaji: računarska oprema, LAN/ WLAN mreža, projektor i platno, DVD plejer, kontrolni uređaji, pametni displeji i monitori, razne vrste senzora i drugi. Budući da se vrlo često mogu održavati sastanci, konferencije i drugi vidovi poslovnih okupljanja, obaveljno je da kancelarije imaju brzi pristup internetu, računarsku mrežu, konferencijski sistem, opremu za simultano prevođenje (po potrebi), ozvučenje, opremu za video projekciju i snimanje itd.
U cilju snižavanja troškova, preduzeća uvode cloud servise u pametne kancelarije koji se koriste za virtualizaciju desktopa, za čuvanje podataka i za govorne servise, obezbeđujući zaposlenima pristup poslovnim aplikacijama u pametnoj kancelariji i izvan nje, komunikaciju i saradnju.
IoT tehnologije omogućuju razvoj pametnih kancelarija, koje zaposlenima obezbeđuju bolju saradnju i komunikaciju, održavanje organizacione strukure i agilnost u rešavanju radnih zadataka. Dodatna vrednost su kvalitetniji uslovi za rad, racionalna upotrebe energije i veća bezbednost. Nove IoT aplikacije trebalo bi da se zasnivaju na sistemskoj integraciji komunikacionih tehnologija i uređaja i sistema u objektima. Na ovaj način omogućiće se tehnološki zahtevnija rešenja i obezbediće se veća sigurnost, funkcionalna inteligencija i izvodljivost u kratkim vremenskim rokovima.