Fakultet organizacionih nauka, Univerzitet u Beogradu

Katedra za elektronsko poslovanje

Sajber psihologija

STUDIJSKI
PROGRAM
NASTAVNICISTATUS PREDMETASEMESTARESPB
Elektronsko
poslovanje
Kovačević Z. IvanIzborni16

Cilj je upoznavanje sa osnovama upotrebe i uticaja digitalnih tehnologija istražujući psihološke implikacije sajber prostora i novih tehnologija na ljudsko ponašanje. Predmet se oslanja na više oblasti psihologije – socijalna, razvojna, neuro-kognitivna i psihologija učenja.

Razumevanje uticaja Interneta na funkcionisanje psihe, odnosa i osećaja samog sebe i drugih osoba u sajber prostoru. Sagledavanje psiholoških fenomena povezanih sa digitalnom tehnologijom - tehnološki posredovana komunikacija i interakcija, tehno-anksioznost i onlajn zloupotreba.

  1. Connolly, I., Palmer, M., Barton, H., Kirwan, G. (Eds.) An Introduction to Cyberpsychology London: Routledge. 2016
  2. Attrill, A. (Ed.) Cyberpsychology Oxford: Oxford University Press 2015
  3. Gackenbach, J. (Ed.) Psychology and the Internet: Intrapersonal, interpersonal, and transpersonal implications (2nd ed.). Burlington: Academic Press. 2007
  4. Atrill-Smith, A., Fullwood, C., Keep, M., Kuss, D. (Eds.) The Oxford Handbook of Cyberpsychology. Oxford Oxford University Press. 2020