Fakultet organizacionih nauka, Univerzitet u Beogradu

Katedra za elektronsko poslovanje

Menadžment elektronskog poslovanja

Studijski programElektronsko poslovanje i upravljanje sistemima
Studijska grupaElektronsko poslovanje
Status predmetaIzborni
NastavniciAleksandar M. Marković

Sadrzaj

Sadrzaj

Teorijska nastava: Uvod u menadžment elektronskog poslovanja; Osnovni pojmovi i koncepti u menadžmentu elektronskog poslovanja; Elektronsko poslovanje nasuprot tradicionalnom poslovanju; Uticaj Interneta na faze procesa upravljanja i nivoe menadžmenta. Uvod u e-poslovanje i e-trgovinu. Upravljanje elektronskom trgovinom; Analiza i upravljanje infrastrukturom e-poslovanja. Skaniranje i analiza okruženja e-poslovanja. Razvoj strategije e-poslovanja. Osnovni koncepti upravljanja lancima snabdevanja u e-poslovanju. Upravljanje elektronskom nabavkom. Elektronski marketing – osnovni koncepti. Upravljanje odnosima s kupcima. Upravljanje promenama u organizacijam u elektronskom poslovanju. Virtuelne organizacije.

Praktična nastava: Diskusije sa polaznicima i razmatranje konkretnih primera, studije slučaja i analize prema sadržaju predmeta koji je predviđen teorijskom nastavom.

Cilj

Cilj

Primarni cilj predmeta je da se da pregled osnovnih koncepata u menadžmentu elektronskog poslovanja (e-business) i elektronskoj trgovini (e-commerce). Da se razmotre i detaljno analiziraju osnovne aktivnosti i procesi u oblasti elektronskog poslovanja i elektronske trgovine i da se identifikuju ključni problemi u njima. Da se identifikuju mogući pravci delovanja u organizacijama koje poslovanje zasnivaju na primeni Interneta. Da se definišu odluke na različitim nivoima menadžmenta koje se donose u organizacijama iz oblasti elektronskog poslovanja. Cilj predmeta je takođe da produbi znanja i veštine neophodne menadžerima i IT menadžerima koje će im pomoći da upravljaju svojim organizacijama na putu ka elektronskom poslovanju.

Literatura

Literatura

  1. Chaffey, Dave, E-Business and E-Commerce Management, (Part I, II), IV edition, FT Prentice Hall, UK, 2009.
  2. Deitel H., Deitel P., Steinbuhler K. ,E-business and e-commerce for managers, Prentice Hall, 2001.
  3. Earle, Nick, From .com to .profit:inventing business models that deliver value and profit, 1st ed., San Francisco: Jossey-Bass, 2000.
  4. Langer Arthur, Applied ecommerce, Wiley & Sons, 2002.
  5. Marković, A., Menadžment e-poslovanja – materijali u elektronskoj formi, https://elab.rs/, FON, 2013.
  6. Turban, E., Lee, J., King, D. and Chung, H., Electronic Commerce: A Managerial Perspective. Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ. Chapter 1 introduces industry structures and models for e-commerce, 2000.
  7. Elektronsko poslovanje, B. Radenković, M.Despotović-Zrakić, Z. Bogdanović, D. Barać, A. Labus, Fakultet organizacionih nauka, 2015. ISBN:978-86-7680-304-0