Sadržaj predmeta
Upoznavanje studenata sa najnovijim naučnim istraživanjima u oblasti e-obrazovanja. Metodologija naučno-istraživačkog rada u oblasti e-obrazovanja. Analiza modela i strategija e-obrazovanja. Taksonomija sistema, servisa i aplikacija e-obrazovanja. Teorije učenja. Elektronsko učenje. Analiza modela formalnog i neformalnog učenja. Komunikacija i saradnja u e-obrazovanju. Arhitektura i infrastruktura sistema e-obrazovanja. Analiza savremenih tehnologija za e-obrazovanje i novih pedagoških modela. Ekosistemi e-obrazovanja. Integracija heterogenih komponenata u sistemima e-obrazovanja. Integracija sa digitalnim bibliotekama i eksternim repozitorijumima znanja. Semantička anotacija i semantičko pretraživanje nastavnih materijala u e-obrazovanju. Upravljanje znanjem. Analiza standarda u e-obrazovanju. Dizajniranje objekata učenja. Razvoj interaktivnih sadržaja za elektronsko učenje. Primena društvenih medija u e-obrazovanju. Personalizovano i adaptivno elektronsko obrazovanje. Stilovi učenja u e-obrazovanju. Mešovito učenje. Obrazovanje kroz igru – edutainment, gamification. Mobilno obrazovanje. Primena koncepta xRM-a u e-obrazovanju. Društveno računarstvo i e-obrazovanje. Pametna obrazovna okruženja. Personalizacija pametnih obrazovnih okruženja zasnovana na ambijentalnoj inteligenciji i neuronaukama. Primena virtuelne i proširene realnosti u e-obrazovanju. Imerzivne (immersive) tehnologije za e-učenje. Sveprisutno učenje. Učenje u realnom kontekstu, context-aware servisi. Metode i tehnologije za asistivno i inkluzivno e-obrazovanje. Problemi i rizici u projektovanju i implementaciji sistema e-obrazovanja. Testiranje i evaluacija znanja u e-obrazovanju. Primena poslovne inteligencije i big data analitike u e-obrazovanju, learning analytics. Savremeni trendovi u elektronskom obrazovanju: primena četbotova, blockchain tehnologije u e-obrazovanju, primena veštačke inteligencije. Privatnost i zaštita podataka u e-obrazovanju.
Analiza aktuelnih naučno istraživačkih oblasti e-obrazovanja. Analiza najznačajnijih radova i aktuelnih naučno istraživačkih projekata. Analiza i priprema za konkurisanje na međunarodne projekte u oblasti e-obrazovanja.
Cilj predmeta
Cilj predmeta je osposobljavanje studenata za samostalan naučno-istraživački rad u oblasti elektronskog poslovanja, rešavanje aktuelnih problema, kao modeliranje i razvoj inovativnih servisa elektronskog poslovanja. (samo ovo ostalo obrisati).
Literatura
- L.Petrović, D.Stojanović, S.Mitrović, D.Barać, Z.Bogdanović, Designing an extended smart classroom: An approach to game-based learning for IoT, Computer applications in engineering education, 2021
- L.Petrović, D.Stojanović, S.Mitrović, A. Labus , Z.Bogdanović, Empowering learning process in secondary education using pervasive technologies, Interactive Learning Environments, 1-14, 2020
- Maletić M, Barać D, Naumović T, Bogdanović Z, Radenković B, Blending Crowdvoting in Modern e-Learning
Environments, The International Review of Research in Open and Distance Learning, 20(2), 2019 - A.Zahirović Suhonjić, M. Despotović-Zrakić, A. Labus, Z.Bogdanović, D. Barać, Fostering students’ participation in creating educational content through crowdsourcing, Interactive Learning Environments, 2018
- M.Milutinović, Ž.Bojović, A.Labus, Z.Bogdanović, M.Despotović-Zrakić, Ontology-based generated learning objects for mobile language learning, Computer Science and Information Systems, Vol. 13, No. 2, 493-514, 2016
- Labus A, Despotović-Zrakić M, Radenković B, Bogdanović Z, Radenković M, Enhancing formal e-learning with edutainment on social networks, Journal of Computer Assisted Learning, 2015
- Despotovic-Zrakic M,Simic K,Labus A,Milic A,Jovanic, Scaffolding Environment for e-Learning through Cloud
Computing, Educational Technology & Society vol. 16, br. 3, str. 301-314, 2013 - Radenković B, Despotović-Zrakić M, Bogdanović Z, Vujin V, Barać D, Harnessing cloud computing infrastructure for e- learning services, Facta Universitatis, Series:Electronics and Energetics,27(3), 339-357, 2014
- Bogdanović Z, Barać D, Jovanić B, Popović S, Radenković B, Evaluation of mobile assessment in a learning
management system, British Journal of Educational Technology, 2013 - Anđelković Labrović J, Milosavljević G, Mogućnosti primene koncepta ličnog okruženja za e-ućenje 2.0, Andragoške studije, 1, 175-194, 2015
- Petrović N, Anđelković Labrović J, Mogućnosti pristupa zasnovanog na podacima u upravljanju procesom učenja, Andragoške studije, 1, 135-155, 2015
- Petrović N, Anđelković Labrović J,Milinković I, Kovačević I, Analitika podataka o angažovanosti u e-učenju, SPIN ’19, Beograd, str. 583-590,2019
- M.Despotovic-Zrakić, A.Markovic, Z.Bogdanovic, D.Barac, S.Krco, Providing Adaptivity in Moodle LMS Courses, Educational Technology & Society Journal, Vol 15, Issue 1, pp 326-338,2012