Sadrzaj
Teorijska nastava: Osnove modeliranja i simulacije. Sredstva za simulaciju. Simulacija kontinualnih sistema. Simulacija diskretnih događaja. Jezici za simulaciju kontinualnih sistema i diskretnih događaja. Verovatnoća i statistika u simulaciji. Računarski sistemi i simulacija. Inteligentni sistemi. Veštačka inteligencija. Simulacija društvenih mreža. Virtuelna realnost. Medijum (pojam, razvoj i značaj). Vrste medijuma. Prezentacija virtuelnog sveta. Modeli okruženja. 2D i 3D modelovanje. Tehnike i alati za 2D i 3D modeliranje. 3D modelovanje: transformacija i renderovanje. Računarska animacija. Računarska vizuelizacija. Simulacija bazirana na igrama. Modeliranje igara. Virtuelna realnost u: razvoju igara, industriji zabave, industrijskom dizajnu, arheologiji, forenzici, medicini (asistiranju i dijagnostici), ekonomiji i finansijama, obrazovanju, urbanizmu, arhitekturi i drugim oblastima.
Praktična nastava: Razvoj verbalnog, matematičkog, konceptualnog i simulacionog modela za: 1.simulaciju kontinualnih sistema primenom softverskih alata: CSMP i Simulink, 2. simulaciju diskretnih događaja – GPSS. Razvoj i implementacija 2D i 3D modela u softverskim paketima (AutoCAD, Blender, Maya, 3DStudioMax). Kreiranje virtuelnog okruženja i virtuelnog sveta primenom X3D. Povezivanje razvijenih simulacionih modela sa virtuelnim okruženjima.
Cilj
Literatura
- Materijali u e-formi, sa sajta www.elab.fon.bg.ac.rs
- Računarska simulacija, B. Radenković, M. Stanojević, A. Marković, Fakultet organizacionih nauka, Saobraćajni fakultet, 2009.
- J. Banks, J.S. Carson II, B. L. Nelson, D. M. Nicol, Discrete-Event System Simulation (Fifth Edition), Pearson Education, Inc. 2010.
- M.F.Shiratuddin, K.Kitchens, D.Fletcher, Virtual Architecture: Modeling and Creation of Real-Time 3D Interactive Worlds, Lulu Press, USA, 2008.
- G.Burdea, P.Coiffet, Virtual Reality Technology. Hoboken, New Jersey: John Wiley and Sons.
- X3D International Standard. (2013). Information technology — Computer graphics and image processing — Extensible 3D (X3D) ISO/IEC 19775-1:201.
- L. Ahearn, 3D Game Environments, Elsevier, Inc. 2008.
- Internet inteligentnih uređaja, B. Radenković, M. Despotović-Zrakić, Z. Bogdanović, D.Barać, A.Labus, Ž. Bojović, Fakultet organizacionih nauka, 2017, ISBN:978-86-7680-304-0
- Praktikum Internet inteligentnih uređaja, B. Radenković, M. Despotović-Zrakić, Z.
Bogdanović , D. Barać, A. Labus, Fakultet organizacionih nauka, 2017