Fakultet organizacionih nauka, Univerzitet u Beogradu

Katedra za elektronsko poslovanje

Poslovna inteligencija u elektronskom poslovanju – odabrana poglavlja

Studijski programElektronsko poslovanje i upravljanje sistemima
Studijska grupaElektronsko poslovanje
Status predmetaIzborni
NastavniciBožidar Radenković, Marijana Despotović-Zrakić, Zorica Bogdanović, Dušan Barać, Alekandra Labus

Sadržaj

Teorijska nastava: Poslovni procesi u elektronskom poslovanju preduzeća i uloga poslovne inteligencije. Karakteristike poslovne inteligencije u B2B i B2C elektronskom poslovanju. Arhitektura sistema poslovne inteligencije. Cloud infrastruktura za poslovnu inteligenciju. Skladišta podataka u elektronskom poslovanju. Nerelacione baze podataka. ETL procesi. Big Data infrastruktura i servisi. Apache Hadoop ekosistem. Sistemi za izveštavanje i ključni indikatori performansi. Metode i algoritmi za otkrivanje znanja u podacima. Izveštavanje i analitika u realnom vremenu. Pregled open source i komercijalnih rešenja za poslovnu inteligenciju. Primena koncepata poslovne inteligencije za rešavanje problema u e-trgovini, e-marketingu, e-upravi, e-zdravstvu, mobilnom poslovanju, upravljanju smart grid-om i drugim oblastima elektronskog poslovanja. Poslovna inteligencija za sisteme zasnovane na Internetu inteligentnih uređaja. Analiza društvenih mreža. Analiza nestrukturiranih podataka. Analiza multimedijalnih podataka. Vizuelizacija podataka.
Praktična nastava: Apache Hadoop ekosistem. Importovanje i eksportovanje relacionih podataka u Hadoop. Ad hoc upiti korišćenjem Hive alata. Izvršavanje upita korišćenjem HiveQL-a. Upiti u realnom vremenu korišćenjem Impala. Rešavanje tipičnih problema manipulacije nad podacima u elektronskom poslovanju u Hadoop okruženju: paralelno sortiranje, pretraga, analiza linkova na Internetu, analiza log fajlova, personalizovano Internet oglašavanje, analiza imejlova. Analiza nestrukturiranih podataka u aplikacijama elektronskog poslovanja: detektovanje paterna, segmentacija onlajn tržišta, analiza ponašanja potrošača, realizacija sistema preporuke u realnom vremenu. Analiza društvenih mreža. Facebook Social Graph API. Twitter API. API drugih društvenih medija. Apache Storm okvir za obradu podataka u realnom vremenu. Napredne analize podataka korišćenjem Mahout-a. Vizuelizacija podataka.

 

Cilj

Cilj ovog predmeta je osposobljavanje studenata za samostalno projektovanje, realizaciju i korišćenje sistema poslovne inteligencije u elektronskom poslovanju. Poseban cilj je osposobljavanje studenata za primenu koncepata otkrivanja znanja u velikim količinama podataka u elektronskom poslovanju (Big Data).

Literatura

1. Materijali u e-formi, sa sajta www.elab.fon.bg.ac.rs.
2. B.Radenković, M.Despotović-Zrakić, Z.Bogdanović, D.Barać, A.Labus, Elektronsko poslovanje, FON, 2015.
3. M.Minelli, M.Chambers,A.Dhiraj, Big Data, Big Analytics: Emerging Business Intelligence and Analytic Trends for Today’s Businesses, Wiley, 2013.
4. J. Leskovec, A.Rajaraman, J. Ullman, Mining of Massive Datasets, sopstveno izdanje, 2014
5. HC.Chen, RHL.Chiang, VC.Storey, Business Intelligence and Analytics: From Big Data to Big Impact, MIS Quarterly, Vol.36, No.4, 2012.
6. N.Stefanović, D.Stefanović, B.Radenković, Integrated Supply Chain Intelligence through Collaborative Planning, Analytics and Monitoring in Iraj Mahdavi, Shima Mohebbi, Namjae Cho (Eds.) Electronic Supply Network Coordination in Intelligent and Dynamic Environments Modeling and Implementation (43-92) DOI: 10.4018/978-1-60566-808-6.ch003
7. N.Stefanovic, B.Radenkovic, D.Stefanovic, Designing OLAP Multidimensional Systems For Supply Chain Management, International Journal of Pure and Applied Mathematics, IJPAM, ISSN 1311-8080, 2007.
8. Elektronsko poslovanje, B. Radenković, M.Despotović-Zrakić, Z. Bogdanović, D. Barać, A. Labus, Fakultet organizacionih nauka, 2015. ISBN:978-86-7680-304-0