Sadržaj predmeta
Teorijska i praktična nastava: Metodologija naučno-istraživačkog rada u oblasti modeliranja, simulacije i virtuelne realnosti. Sredstva za simulaciju. Simulacija kontinualnih sistema. Simulacija diskretnih događaja. Inteligentni sistemi u simulaciji. Softver za simulaciju: CSMP, Simulink i GPSS. Virtuelna realnost. Medijum u virtuelnoj realnosti.Modeli okruženja. 2D i 3D modeliranje. Računarska animacija. Računarska vizuelizacija. Primena u nauci, obrazovanju, poslovanju i drugim oblastima. Razvoj i implementacija 2D i 3D modela u softverskim paketima (AutoCAD, Blender, Maya, 3DStudioMax). Kreiranje virtuelnog okruženja i virtuelnog sveta primenom X3D tehnologija u Blender okruženju. Modeliranje igara. Simulacija bazirana na igrama. Simulacija i razvoj igara na društvenim mrežama. Pregled i analiza najznačajnijih referenci i naučno-istraživačkih projekata iz oblasti računarske simulacije i virtuelne realnosti.
Cilj predmeta
Cilj predmeta je sticanje naprednih znanja iz oblasti računarske simulacije i virtuelne realnosti, i primeni ovih znanja u naučno istraživačkom radu.
Literatura
- Materijali u e-formi, sa sajta www.elab.fon.bg.ac.rs
- B. Radenković, M. Stanojević, A. Marković, Računarska simulacija, Fakultet organizacionih nauka, Saobraćajni fakultet, 2009.
- J. Banks, J.S. Carson II, B. L. Nelson, D. M. Nicol, Discrete-Event System Simulation (Fifth Edition), Pearson Education, Inc. 2010.
- A. Zikic, B. Radenkovic, An application of GPSS/FON in teaching simulation, International journal of applied engineering education, 247-253, Great Britain, 1993.
- A.M. Zikic and B. Lj. Radenkovic, The New Approach to Teaching Discrete Event System Simulation, International Journal of Engineering Education, Volume 12, Number 6, 1997.
- D.L.Galli, Distributed Operating Systems, Concepts & Practice, Prentice Hall, 2000.
- M.F.Shiratuddin, K.Kitchens, D.Fletcher, Virtual Architecture: Modeling and Creation of Real-Time 3D Interactive Worlds, Lulu Press, USA, 2008.
- X3D International Standard, Information technology – Computer graphics and image processing – Extensible 3D (X3D) ISO/IEC 19775-1:201, 2013.
- L. Ahearn, 3D Game Environments, Elsevier Inc., 2008.
- M.Despotović-Zrakić, D.Barać, Z.Bogdanović, B.Jovanić, B.Radenković, Web-based Environment for Learning Discrete Event Simulation, Journal of Universal Computer Science, ISSN 0948-695x, Online Edition ISSN 0948-6968, vol. 18, no. 10 (2012), pp. 1259-1278.
- M.Despotović-Zrakić, D.Barać, Z.Bogdanović, B.Jovanić, B.Radenković, Integration of web based environment for learning discrete simulation in e-learning system, Simulation Modelling Practice and Theory, Vol.27, pp.17-30, DOI: 10.1016/j.simpat.2012.04.008, ISSN 1569-190X.
- Internet inteligentnih uređaja, B. Radenković, M. Despotović-Zrakić, Z. Bogdanović, D.Barać, A.Labus, Ž. Bojović, Fakultet organizacionih nauka, 2017, ISBN:978-86-7680-304-0
- Praktikum Internet inteligentnih uređaja, B. Radenković, M. Despotović-Zrakić, Z.
Bogdanović , D. Barać, A. Labus, Fakultet organizacionih nauka, 2017